Dayz Wiki
Advertisement

AK-74 (ros. Автомат Калашникова образца 1974 года, Awtomat Kałasznikowa obrazca 1974 goda) – karabin automatyczny, który jest rozwinięciem konstrukcji karabinka AK. Opracowany w 1974, 

AK-74

wprowadzony do uzbrojenia Armii Radzieckiej w 1976. Użyty po raz pierwszy w działaniach wojennych po wkroczeniu ZSRR do Afganistanu (24 grudnia 1979).

W grze jest jednym z powszechniejszych karabinów szturmowych w grze. Dość popularny wśród graczy. Można go znaleźć np. na lotnisku, w posterunkach wojskowych bądź na wieży budynków straży pożarnej.

Obrażenia[]

AK-74 zadaje obrażenia rzędu 2722 punktów krwi,co czyni go słabszą bronią niż na przykład M16A2 ale dzięki swojej popularnośći i ogólnodostępnej amunicji jest świetnym wyborem dla graczy świeżo po respawnie.

Plusy[]

  • Jeden z popularniejszych karabinów w grze.
  • Łatwo dostępna amunicja, którą dzieli z innymi karabinkami typu AK.
  •  Oprócz trybu pojedynczego ma też tryb automatyczny, co przydaje się w walce w zwarciu.
  • Dobry zasięg (do 300m).

Minusy[]

  •  Głośny.
  • Mniejsze obrażenia niż inne karabiny szturmowe.
  •  Spory jednak możliwy do kontrolowania odrzut.

Taktyka[]

  • Na bliskich dystansach korzystaj z trybu automatycznego.
  •  Celuj w klatkę piersową. Zada to więcej obrażeń, a odrzut broni może cię pokierować na głowę gracza i umożliwi ostatni, śmiercionośny strzał.
  • Jeżeli masz AK-74 to prawdopodobnie masz też sporo amunicji. Nie żałuj jej na przeciwników. Jeżeli jednak to ty będziesz ostrzeliwany, nie wychylaj się i atakuj jak przeciwnik będzie przeładowywał. 
  •  Nie strzelaj do Zarażonych. Broń jest głośna i strzelając zaalarmujesz graczy w pobliżu.

Advertisement