Dayz Wiki
Advertisement

Zarażeni to mieszkańcy Czarnorusi, którzy, ulegając nieznanemu czynnikowi, zamienili się w Zombie, zwane równiesz Zedami. 

Atak[]

Zarażeni atakują gryząc i raniąc gracza rękami. Sam atak może nie zabiera zbyt wiele krwi, ale ma szansę na złamanie ręki lub nogi, co przyprawi nas o pewną śmierć jeżeli jesteśmy daleko od szpitali/aptek, gdzie możemy znaleźć Morfinę.

Oprócz złamań mogą nas również przyprawić o krwawienie, co nas raczej nie zabije, ale spowoduje utratę dużej ilośći krwi.

Wygląd[]

Zarażeni w modzie DayZ wyglądają jak typowi mieszkańcy mniejszych wsi. Czasami można spotkać osobniki w garniturach. O dziwo, w modzie nie ma żadnej zarażonej kobiety.

W DayZ Standalone Zarażeni przypominają bardziej typowych "mieszczuchów", pojawiają się kobiety.

Zachowanie[]

Spawny[]

  • Zedy mogą się zespawnować w praktycznie dowolnym budynku.

Spokojne Zedy[]

  • Spokojni zarażeni to tacy, którzy nie są w trakcie ataku.
  • Będą kierowali się w kierunku ognisk i innych źródeł światła, jak Chemlighy, w promieniu 300m. Zedy jednak nie reagują na światło latarki. 
  • Zombie podejdą do wyrzuconych przedmiotów na małym dystansie.

Agresywne zedy[]

  • Agresywne zedy to takie, które są w trakcie ataku na gracza.
  • Zawsze atakują najbliższego gracza.
  • Nie atakują w grupach więc zaatakowanie jednego nie zaalarmuje reszty.
  • Zedy "zgubią cię", jeżeli zejdziesz im z pola widzenia. Będą jednak szukali gracza przez pewien czas.
  • Położenie się w trakcie pościgu na mniejszym dystansie może sprawić,że Zombie cię na chwilę zgubi.
  • Przestaną gonić gracza jeżeli ten będzie w odległości od nich powyżej 300m.

Poruszanie się[]

  • Mogą wchodzić po drabinach, otwierać drzwi,bramy itp.,mogą też czołgać się pod płotkami i innymi tego typu rzeczami.
  • Będąc w budynku nie mogą biegać, co czyni budynki doskonałym miejscem na kontratak gracza.
  • Są bardzo powolne przy wchodzeniu po pagórkach/górach.
Advertisement