DayZ Wiki
Advertisement

Selective-fire assault rifle, fed from a standardized detachable magazine. Offers a lot of customization with attachments. Uses 5.56x45mm rounds.
~ In-game description

Selective-fire assault rifle, fed from a standardized detachable magazine. Offers a lot of customization with attachments. Uses 5.56x45mm rounds. In-game description

Az M4A1 egy gyakran használatos katonai gépkarabély, amit bármelyik katonai létesítményeben és épületben találhatunk.

Az M4A1 5.56x45mm-es kaliberrel tüzel.

Az alap puskatussal és markolattal az M4A1 meglehetősen pontatlan. Összehasonlításképpen, 4x nagyobb a szórása mint az eredeti DayZ modban található M1014-es shotgunnak volt.

Az M4 karabély a korábbi M16-os karabély továbbfejlesztett változata ami pedig az eredeti AR-15-ből lett kifejlesztve. Az egykori AR-15-t eredetileg Eugene Stoner tervezte és az ArmaLite gyártotta.

Az M4 maga egy rövidebb és könnyebb változata az M16A2 gépkarabélynak, a fegyver alkatrészeinek 80%-a pedig megegyezik az M16A2 gépkarabéllyal.

Stratégia[ | ]

Az M4A1-t majdhogynem kizárólag közelharcra fejlesztették ki. A fegyver pontossága jobban mondva pontatlansága alkalmatlanná teszi közepes távolságon túli harcra még akkor is ha a fegyver tökéletes állapotban van. Az olyan kiegészítői mint az ACOG 4x távcső valamint Magpul Stocks puskatus és Magpul Handguards markolat jelentősen segít megnövelni a fegyver pontosságát nagyobb távolságon de ettől függetlenül nagy távolságon még mindig nem éri utol például a Mosin 9130-t.

Ugyanakkor hiába van a fegyver felszerelve fejlesztett puskatussal és markolattal, még mindig lehet pontatlan közepes távolságon(250-300m). Ajánlott a fegyvert félautomatára váltani(alap beállításokon ezt a T gonbbal tehetjük meg) nagyobb távolságon ezzel is csökkentve a fegyver visszarúgását.

Fontos kitapasztalni hogyan is működik és lő a fegyver ahhoz, hogy nagyobb távolságon is elfogadható találati arányt tudjunk elérni. Emellett életbevágó lehet, hogy megfelelően tudjuk-e kezelni egy esetleges rajtaütés során. A fegyvert közelharcra tervezték, közelharci hatékonysága kiemelkedő ezt pedig ki kell tudni használni. Automata tüzelőmódja a kompakt és kis méretével párosítva tökéletes közelharci fegyverré teszi.

  • Megjegyzés: A játékosok a fegyver változó pontosságát jelentették, ami a fegyver rossz állapotából eredhet. Egyéb meghatározó faktorok lehetnek még a játékos egészségi állapota, légzése(mozdulatlanság/hasonfekvés és jobb gombbal való fegyverstabilizálás), a fegyveralkatrészek állapota(ebbe tartoznak a töltények, tárak is). Játékon belül a szél nem meghatározó faktor lövéskor.

Kiegészítők és alkatrészek[ | ]

Az M4A1-nek sok kiegészítője létezik különböző funkciókkal. Ezek az alkatrészek legfőképp katonai létesítményekben és épületekben találhatóak.

Advertisement