DayZ Wiki
Advertisement

Počasí hraje v DayZ Standalone velmi důležitou roli.Hra je navržena tak, aby simulovala skutečné povětrnostní podmínky, denní dobu, roční období, polohu souhvězdí ze skutečného života a teplotu, což vše ovlivňuje svět, ve kterém hrajete.

7ac2b7412f65b86ed3b60a9c0ab5e80c

Přestože počasí v Černarusi může být občas nepředvídatelné, zřídka se to náhle změní a obecně zůstane konzistentní po celý den, jako by to bylo v reálném životě. Existuje mnoho faktorů, které ovlivňují aktuální povětrnostní situaci, ve kterých se můžete ocitnout, mimo jiné: teplota prostředí, vítr, hustota mraků, srážky a viditelnost. Nejvýznamnější je to, že ovlivňuje vaši osobní úroveň vlhkosti, což může mít zase vliv na zdraví vaší osoby, například na vaši teplotu. Povětrnostní podmínky jsou řízeny serverem a synchronizovány napříč všemi klienty, takže všichni hráči na stejném serveru zažívají stejné povětrnostní podmínky. Noční cyklus DayZ je tedy přibližně stejný čas jako váš čas v reálném životě.

Srážky (déšť)[ | ]

Kdykoli prší, okolní teploty klesají (protože mraky skrývají slunce) a hráči vystavení dešti budou mít své oblečení a vybavení postupně vlhčí (obvykle poměrně rychlým tempem). V důsledku toho může teplota hráče klesnout, což má nepříznivé účinky na jeho zdraví. Tomu se lze vyhnout hledáním úkrytu uvnitř domů, pod stromy nebo nosením voděodolného vybavení, jako je pláštěnka.

Déšť může představovat významnou výzvu pro přežití pro ty, kteří nejsou dobře vybaveni. Naštěstí krátké přeběhy (například běh z budovy do budovy) mají malý vliv na úroveň vlhkosti hráče;k navlhnutí výbavy je nutné delší doba. Dešť může při budování ohně znesnadnit jeho založení a také do jisté míry slouží k tlumení výstřelů ze střelných zbraní. Dešťovou vodu lze shromažďovat k pití v určitých nádobách, jako je čutora nebo PET láhev.

Advertisement